De basis van Kned Sredna is een strategisch model waarbij wordt uitgegaan van tien denkwijzen waarmee vanuit het personeel en de identiteit van een organisatie wordt ingezoomd op het managen, het leiderschap en de verandering. Door het toepassen van de Kned Sredna denkwijzen kunnen er nieuwe ideeën ontstaan. Ideeën die uitgewerkt kunnen worden als ze vallen binnen het kapstokmodel.
Het idee wordt als ware gehangen aan de merk- of organisatie-identiteit, het hogere doel en het personeel van de organisatie.
Het strategisch model Kned Sredna geeft aan wat nodig is om te managen en welke eigenschappen en vaardigheden van leiderschap gewenst zijn. Tenslotte geeft het model aan welke eisen aan een goede uitvoering worden gesteld om het product of dienst succesvol in de markt te zetten. Van achteren naar voren betekent 'Kned Sredna': 'Denk Anders'.
Het Strategisch model 'Kned Sredna' bevat de onderstaande onderwerpen:
- 10 denkwijzen
- het kapotstokmodel
- het hogere doel
- de identiteit
- het personeel
- hoe te leiden
- hoe te managen
- hoe te veranderen
- hoe uit te voeren
U kunt het Strategisch Model downloaden via onderstaande link:
Strategisch model Kned Sredna
|